![Wersja do wydruku Wersja do wydruku](https://urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/icons/print_icon.png)
![Wyślij e-mailem Wyślij e-mailem](https://urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/print_mail/icons/mail_icon.png)
![PDF version PDF version](https://urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/print_pdf/icons/pdf_icon.png)
Plan zarządzania ryzykiem – RMP
Plan zarządzania ryzykiem (ang. Risk Management Plan) jest to szczegółowy opis systemu zarządzania ryzykiem użycia produktu leczniczego stosowanego przez podmiot odpowiedzialny określony w art. 10 ust.2 pkt 6 ustawy Prawo farmaceutyczne.
Jest to obowiązkowy element dokumentacji rejestracyjnej dla każdego produktu leczniczego. RMP powinno zostać umieszczone w module 1.8.2 dokumentacji CTD.
Format RMP określony jest w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej 520/2012 – załącznik I .
Zawartość poszczególnych elementów RMP określa wytyczna Good Pharmacovigilance Practice (GVP) – moduł V
Plan zarządzania ryzykiem - skrót informacji zawartych w wytycznych
Zalecane tłumaczenie tytułów w streszczeniu RMP
Zalecany szablon streszczenia RMP w wersji polskiej - GVP m.V Rev. 2