Główna treść strony

Wersja do wydrukuWyślij e-mailemPDF version

Informacja Prezesa Urzędu
z dnia 25 listopada 2013 roku
w sprawie uruchomienia strony internetowej
poświęconej bezpieczeństwu farmakoterapii w związku z wejściem w życie
ustawy z dnia 27 września 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 1245 z 2013 roku)

 

Prezes Urzędu uprzejmie informuje, że w dn. 25 listopada 2013 roku wchodzi w  życie ustawa z dnia 27 września 2013 roku o zmianie ustawy - Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw.

Ustawa zmieniając ustawę z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, nadała pacjentom uprawnienia do zgłaszania działań niepożądanych do osób wykonujących zawód medyczny, Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych lub do podmiotu odpowiedzialnego.

Ustawa nałożyła na Prezesa Urzędu obowiązek stworzenia strony internetowej poświęconej bezpieczeństwu farmakoterapii, która będzie zawierała między innymi:

  1. opis systemu zbierania działań niepożądanych,
  2. formularze do wykorzystania, przy przekazywaniu informacji o działaniach niepożądanych przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz przez pacjentów lub ich opiekunów,
  3. wskazówki, jak wypełniać formularz,
  4. zalecenia europejskiego Komitetu ds. Oceny Ryzyka w ramach Nadzoru nad Bezpieczeństwem farmakoterapii (and. Pharmacovigilance Risk Assessment Committee – PRAC),
  5. leki podlegające dodatkowemu monitorowaniu,
  6. komunikaty dotyczące bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych,
  7. streszczenia planów zarządzania ryzykiem,
  8. wykaz badań porejestracyjnych dotyczących bezpieczeństwa.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z nową stroną internetową – dzialanianiepozadane.urpl.gov.pl

Prezes
Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych,
Wyrobów Medycznych i Produktów Leczniczych
/-/ Grzegorz Cessak

 

Do archiwum: 
Nie